30 minut- 31 výhod

Každá minuta, kterou věnujete kruhovému cvičení

Vám přináší něco užitečného!

1. Štíhlejší

Budování svalové hmoty je součástí cvičení. Skutečné posilovací stroje přinášejí skutečné výsledky v co nejkratším možném čase. Svaly spotřebují hodně energie (potravy), takže čím vice jich máte, tím vice kalorií vaše tělo každý den spálí a Vy tím méně přibíráte. Vaše kostra je lépe podepřená a riziko úrazu se snižuje. Bonusem jsou hezky vypracované končetiny – zdravější, hezčí a štíhlejší ruce a nohy.

2. Šťastnější

Ženy, které pravidelně cvičí v kruhovém fitness, si užívají lepší kvality života – mají více chuti do každodenních činností; cítí se lépe jak po fyzické, tak i po psychické stránce; mají více energie; jsou více společenské a jsou spokojeny se svým tělem. Nejvíc podstatná je však skutečnost, že pocit lepší kvality života přichází bez ohledu na váhový úbytek. To znamená, že i ženy, které ještě svoji váhu nesnížily, si svého života více užívají.

3. Sebevědomější

S posílením těla se vaše motorické schopnosti zlepšují. Když začnou ženy s nadváhou a sedavým zaměstnáním u nás cvičit, často slýcháme věty typu: “Nemyslela jsem, že se ještě dokážu tak hýbat.” Cvičení zvedne sebevědomí ženy o vlastním těle. Brzy se toto sebevědomí rozšíří do dalších oblastí života. Zvýšené sebevědomí a pocit, že “mám život ve svých rukou”, je asi nejdůležitější výsledek pravidelného cvičení. Navíc inspiruje k dalším pozitivním změnám v životě. Když cvičíme, cítíme se lépe. Pryč se vším, co mi škodí a překáží v dobrém životě.

4. Zdravější

Posilování na strojích je jednou z nejlepších prevencí oproti osteoporóze. Osteoporóza je řídnutí kostí, které je příčinou častých zlomenin končetin. Cvičení zatěžuje kosti a tím je stimuluje. Pokud kosti nezatěžujete, stanou se automaticky slabšími. Proto je dobré posilovat na posilovacích strojích.

5. „Mladší“

Se stárnutím se v našich tepnách vytváří různá drobná poškození. Když se naše tělo snaží tepny uvést do původního stavu, mohou nahromaděné krevní destičky a různé záněty způsobit infarkt či mrtvici. Pokud však pravidelně cvičíte, Vaše tělo uvolňuje látky, které rozšiřují cévy a zlepšují proudění krve. Po nějaké době zůstanou vaše cévy rozšířené i v době, kdy necvičíte. Cvičením tak výrazně snižujete riziko mrtvice či infarktu.

6. Bez bolestí

Lékaři doporučují silový trénink jako prevenci bolesti kloubů.

7. Krásnější

Podle vyjádření dermatologů má pleť sportovců více kolagenu, který ji udržuje celkově pevnější a bez vrásek. Sportovci díky svalům, které pokožku podpírají, mají kůži více napjatou, což přispívá k jejímu lepšímu vzhledu.

8. Pevnější záda

Je dokázáno, že fyzická nečinnost je hlavním rizikem vzniku bolesti zad. Pravidelné cvičení v Centru pomáhá budovat svalstvo, které udržuje záda pevná a odolná.

9. Optimální tělesná hmotnost

Bylo zjištěno, že díky kombinaci zdravé stravy a cvičení zhubly v průměru o 4 až 6 kg. Také se zvýšila rychlost jejich metabolizmu.

10. Kvalitní spánek

Díky cvičení čerpáte energii z Vašich energetických zásob, Váš spánek je pak mnohem kvalitnější, protože tělo během spánku energetické zásoby doplňuje. Cvičení také zvyšuje Vaši tělesnou teplotu, která se po několika hodinách od cvičení výrazně sníží, což pomáhá k rychlejšímu usínání.

11. Výrazně lepší nálada

Cvičení velmi dobře nahrazuje antidepresiva. Cvičením dochází ke zlepšení nálady stejně rychle jako po podání léků. Zlepšení nálady vyvolané cvičením navíc trvá déle.

12. Obrana proti diabetes

Pravidelné cvičení zvyšuje citlivost Vašeho těla na inzulín a také snižuje hladinu cukru v krvi. To vytváří vynikající ochranu proti diabetes. Pravidelné cvičení spojené se zdravou stravou, snižuje riziko onemocnění diabetes až o 58%!

13. Více energie

Protože pravidelné cvičení zvyšuje kvalitu Vašeho spánku, druhý den po cvičení se přirozeně probudíte plna energie. Navíc díky cvičení se prostě budete lépe cítit a tak lépe překonáte každodenní výzvy.

14. Zdravější srdce

Aerobní cvičení je opravdový dar pro vaše srdce. Výrazně posiluje srdeční sval, zvyšuje hladinu HDL, tj. zdravého cholesterolu. Tento typ cholesterolu pomáhá čistit tepny, snižuje riziko infarktu a zlepšuje schopnost těla rozpustit krevní sraženiny.

15. Podpora Vašich kolen

Pravidelným cvičením posilujete svaly, které jsou důležité pro stabilizaci Vašich kloubů a zejména kolen. Pokud nejste v kondici, všechna Vaše váha tlačí na kloubní chrupavku. Silné svaly tlaky absorbují a tak kloub zůstává zdravý,

16. Kreativní

Fyzické cvičení pomáhá k lepším výkonům a lepším nápadům při duševní práci.  Po cvičení dobrovolníci přišli s lepšími řešeními a jejich návrhy byly také více kreativní. Důvodem je pravděpodobně fakt, že cvičení zvyšuje průtok krve v mozku.

17. Bystřejší

Řada vědeckých studií prokázala, že ženám, které pravidelně cvičí i v důchodovém věku, se nesnižují kognitivní schopnosti. Jedna teorie říká, že cvičení stimuluje neurony v mozku.

18. Lepší zrak

Třicet minut cvičení snižuje nitrooční tlak až o 20%. Tím prodlužuje funkčnost nervových vláken v očním nervu. Díky tomu přispívá k ochraně proti zelenému zákalu – nemoci, která pokud není operativně léčena, vede ke slepotě.

19. Pomůže při vysokém tlaku

Cvičení pomáhá proti vysokému tlaku. Snížíte ho už jen tím, že odstraníte třeba jen 2-3 kg Vaší tělesné hmotnosti.

20. Méně nemocná

Vedle vyšší produktivity v zaměstnání, budete mít méně absencí. Studie ukazují, že pravidelné cvičení až o polovinu snižuje počet dnů na nemocenské zejména proto, že při cvičení se tělo zbavuje různých škodlivin, virů a bakterií.

21. Větší šance stát se maminkou

Přiměřená zátěž, jakou je například 30ti minutové kruhové fitness, pomáhá odbourat stres. Stres je jednou z největších překážek v otěhotnění. Pozor: nadměrné cvičení však Vaši plodnost snižuje!

22. Lepší ochrana proti rakovině vaječníků

Na základě vědecké studie, které se zúčastnilo více než 2500 žen, bylo zjištěno, že u žen, které přiměřeně cvičí (cvičení ve 30ti minutovém kruhovém fitness), je menší pravděpodobnost výskytu rakoviny vaječníků, než u žen, které necvičí. Cvičení snižuje hladinu estrogenu a progesteronu, které jsou rizikovým faktorem rakoviny vaječníků.

23. Můžete více hřešit jídlem, ale i jinak

Pokud vyloženě nepotřebujete shazovat přebytečná kila, pak množství spálených kalorií a díky posilovacím strojům zvýšený podíl svalové hmoty Vám umožní dopřát si vice laskomin, aniž budete přibírat.

24. Perfektní obrana proti rakovině prsu

Podle mezinárodní organizace bojující proti rakovině prsu, pravidelné cvičení snižuje riziko rakoviny prsu zlepšením imunitního systému a snížením hladinu estrogenu v krvi. Vědci z Harvardu nedávno zjistili, že ženy s rakovinou prsu, které týdně nachodí 3-5 hodin, mají o 50% větší šanci tuto zákeřnou chorobu přežít.

25. Budete výřečná

Výzkum provedený vědci z Ohia ukázal, že po cvičení se nejenom cítíte lépe, ale vzrostou i Vaše verbální schopnosti. Kombinace hudby a cvičení přináší pohotovější jazyk.

26. Zlepšení nálady

Po cvičení se kardiovaskulární činnost celkově zklidňuje. Tento stav vydrží řadu hodin. Totéž platí o zmírnění úzkosti, pokud jí trpíte. Mozek díky cvičení produkuje vice chemických látek, zejména beta-endorfiny a dopamin, které jsou příčinou zlepšení nálady a snížení úzkosti. Pravidelné cvičení přispívá k pocitu kontroly nad vlastním životem

27. Úleva při menopauze

Jedním z vedlejších příznaků menopauzy je ukládání tuku v pase. Aerobní cvičení pomáhá efektivně tento tuk odstraňovat. Vědci mají dokonce za to, že pravidelné cvičení ženám v menopauze zmírňuje návaly horka. Fyzická aktivita také podporuje tvorbu chemických látek, které pomáhají vyrovnávat snižující se hladinu estrogenu.

28. Život prodlužující přátelství

Výzkum zjistil, že silná síť přátel jako je například skupina žen, se kterými se setkáte při cvičení, má pozitivní vliv na délku lidského života. Přátelé se vzájemně povzbuzují v péči o zdraví a navzájem si pomáhají během těžkých životních období. Kromě jiného se vždy navzájem “přinutí” jít si opět cvičit.

29. Kvalitnější milostný život

Cvičení má velký vliv na milostný život. Naprostá většina dotazovaných žen, které pravidelně cvičily, mělo velmi uspokojující milostné vztahy. Čím byly ženy v lepší kondici, tím více si život užívaly.

30. Výřečnější

Výzkum ukázal, že po cvičení při hudbě se nejenom cítíte lépe, ale vzrostou i Vaše verbální schopnosti. Kombinace hudby a cvičení přináší pohotovější jazyk.

31. Lepší produktivita práce

Je prokázáno, že ženy ve dnech, kdy cvičily, vycházely lépe se svými kolegy, byly produktivnější a schopny lépe využít pracovní čas. Pokud budete cvičit pravidelně, povedete si stejně dobře.